Dowiaduj się jako pierwszy o nowościach na moim blogu!

wtorek, 3 marca 2015

Jak wysłać list z prośbą o autograf za granicę?

Hej!
Ze względu na sporą liczbę maili z zapytaniami odnośnie wysyłki listów za granicę postanowiłam utworzyć mały poradnik ;) 
Krok pierwszy: dwie koperty. Ja zwykle wybieram standardową C6 oraz trochę większą C5. Polecam takie rozwiązanie- nigdy nie wiadomo czy ktoś nie będzie miał na zbyciu karty w niestandardowym formacie. Tyczy się to szczególnie związków. :) To tylko 10 groszy więcej!

Krok drugi: adresowanie. Na mniejszej kopercie piszę adres skoczka, na dużej zaś swój. 

Krok trzeci: IRC czyli Międzynarodowy Kupon na Odpowiedź. Jest to coś, co skoczek może zamienić w okienku na znaczek pocztowy i się nie kosztować!I tutaj pojawia się problem. Niestety, kupony dostępne są tylko w nielicznych oddziałach pocztowych. Często spotykam się nawet na poczcie głównej w Warszawie z tym, że panie w okienku nie wiedzą o czym mówię. Kupon kosztuje 4,50 i jest to niebieska karteczka idealnie mieszcząca się do koperty standardowego formatu. 

Krok czwarty: znaczek. Wysłanie zwykłego listu za granicę kosztuje 5 złotych. Ja jednak zawsze dokupuję priorytet za 20 groszy, dzięki czemu mam pewność, że list dojdzie szybko i sprawnie. :) 

Krok piąty: list! Pisanie listu na początku sprawiało mi nie lada trudność. Nie wiedziałam co i jak napisać żeby wszystko brzmiało spójnie i rzeczowo. Jednak teraz mam już pewien schemat, którego staram się trzymać. Piszę kilka słów o sobie, dwa zdania uznania dla danego skoczka oraz prośbę o autograf. Na końcu wysyłam pozdrowienia, składam podpis i voila! :) 

Przykładowa treść wiadomości:

Stefan,

my name is Natalie and i am your huge fan from Poland! You are very talented ski jumper and positive person! I want you to know, that I admire you. :) I am writing this letter because i want to ask you about your autographed card. It will be great if you could send me one. 
I am looking forward to seeing you on Zakopane! 
                                                                                                            Greetings from Poland,
                                                                                                                                  Natalie :)
Dużą kopertę zwrotną składam na cztery i wkładam razem z IRC do małej koperty. Naklejam znaczek i naklejkę priorytet i wszystko jest gotowe! :) 


Mam nadzieję, że pomogłam! 
Natalia :)

4 komentarze:

  1. I to bardzo! Jesteś moją wybawicielką, bo właśnie małam zamiar wysłać taki list tylko nie wiedziałam jak. Z nieba mi spadłaś! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam do Ciebie pytanko :)
    Czy podczas pisania listu zwracasz się z prośbą do skoczka o dedykację dla Ciebie?
    Z niecierpliwością wyczekuję odpowiedzi ,ponieważ chcę zacząć wysyłać listy do skoczków z prośbą o autografy :)
    Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeśli chcę otrzymać kartę z dedykacją, zwykle o nią proszę. Często jednak zdarza się, że skoczkowie sami ją umieszczają :)

      Usuń
    2. Dziękuję za szybką odpowiedź <3

      Usuń